onsdag 19 november 2008

Halka och elände.

Det är synd att det ska bli så halt på vintern nuförtiden. Jag ser räddningstjänsten håller på med nånting uppe vid vägen. Det verkar som en förändring i vädret. Jag minns inte att det var halt jämt förr, men då var det nog kallare och snöigare. Johanna såg så mysig ut i vinterkläder och pulka. Synd att Frank inte har snö så han också fick vintersporta lite.
Hur mina övriga barnbarns barn har det vet jag ingenting om. TYVÄRR !
Ingvar blev dålig i går kväll, så jag ringde till hans dotter Elisabet som kom och tittade till oss lite.Han har sovit mest hela dagen. Det blir bedrövligt om han blir sjuk.Det är svårt att bli gammal, även om man är någorlunda frisk. När jag skriver bedrövligt, kommer jag ihåg Christer när han var liten, om det var nånting som krånglade för mig kom han till mig och sa: Äre drövligt mamma. Det var en stor tröst i bedrövelsen. Bra att Kattis tänker ta med sig boken till mig. Det finns så myckcet litteratur, så man vet inte vad allt är. Bra att veta att någon läst tidigare. Då vet man ju att det är läsvärt.
Ha det bra alla mina söta sockertoppar stora som små !

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej marie!

Overallen som Johanna har på sig på korten på min blogg är köpta för slanten hon fick av er när hon fyllde 1år. Har även vantar till den.
Hoppas att det gått bra med Ingvar och att han återhämtar sig!

Kramizar till er