söndag 23 november 2008

Nu har nog den riktiga vintern kommit.

Det är skönt att det blivit vitt ute, då är det ljusare inne också. I morse var det 16 grader kallt, men det är så varmt och skönt inne. Jag är så glad att jag har pension så jag får stanna hemma som jag vill.Det är ovant när kylan kommer.Jag såg i Kattis blogg att Gunilla var i Stockholm. Det är nog bra för både Gunilla och Kattis att dom får träffas. Gunilla för att hon får komma ut och Kattis för sällskapet.Jag såg när dom reste en belysningsstolpe uppe vid vägen. Det är stor skillnad på hur arbetet går till mot när vi hade el-firma. Förr var det nog farligare att hålla på med elen. Tur att det gick bra för de mina.Jag kommer ihåg när dom var i Ljungaverk och lade elkablar på taket på största huset där och prästen kom in.Då hann många tankar komma innan jag förstod att han kommit förbi och bara skulle hälsa på. Jag blev så rädd, fastän jag höll på att baka glömde jag bjuda honom på kaffe.Det var ju synd.
Jag försökte ringa Christer idag, men han svarade inte, så jag ringde Erik och frågade efter Jocke. Han var på väg till oss, men han nådde inte ända fram, han blev kvar på vägen hos en kompis.
Nu är det kolsvart ute. Det är verkligen trist när mörkret är så tätt. Men ju fortare blir det vår.
Kram till alla! Hoppas det blir en mild vinter.

Inga kommentarer: