måndag 10 november 2008

Prat om köp av kamera.

Jag har bestämt mig för att köpa en kamera. Det finns ju kameror som inte är så dyra, så jag får nog råd att köpa en, bara jag kan lära mig med tekniken. Men det lär ju vara enkelt att få in korten i datorn, så jag får väl försöka.
Nu har vi fått nytt till mobilen så vi ska byta kort. Hoppas det är på riktigt. Det finns ju så mycket skoj.
Jag glömde prata med Elisabet i går så hade hon kunnat förklara mera för mig än vad som stod i pappret.Det är bra att de finns omkring, som kan hjälpa oss genom allt nytt vi har måsta lärt oss genom alla levnadsåren.
Det känns motigt att skriva i dag. Jag längtar efter mina barn och barnbarn och barnbarnsbarn. Om jag hade vingar flyge jag till Er.Men det är nog kallt det också, jag tycker fåglarna ser frysna ut.
Ingvar har följt med Jonas och tittat på björnskit som de sett i Granåsängarna. Hugaligen för björnar som finns i skogen, tur att de går i ide på vintern så folk törs leta adventsgran.
Nu börjar det mörkna och klockan är bara 3.

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Hälsa dem där hemma, hälsa mor och far,
hälsa gammelmormor de rester som finns kvar!

Hoppas att du känner dig piggare i dag

KRAM
Kattis