fredag 14 november 2008

Hej, hopp mina söta sockertoppar.

Det är vackra barnbarn och barnbarnsbarn jag ser på kort. Synd att inte Linda och Anna kan åstadkomma några kort och skrift så jag får se hur dom mår, lite då och då nu när jag inte har förmåga att vara ute i halkan och kylan.Jag ska skicka present till Robin till födelsedagen. Jag ska försöka komma ihåg dom som är barn ett tag till. Vuxna tanter och farbröder får klara sig utan present. Det får bli bara på jämna dagar. Ni är inte bortglömda.
Jag ska försöka skicka efter en julklapp till mig själv i en katalog som Katarina fixat till mig. Det var fina större storlekar där.
Jag fick nånting fint från Lena, men jag skulle ha nånting nytt att ha till.
Det är motigt med kläder när man har sådan övervikt, att man måste titta mer på storleken än utseendet.Men alla har väl nånting som dom inte är nöjda med hur smala och fina dom än är.
Jag har inte haft symaskinen framme på flera år, så jag vet inte om den fungerar. Den är så tung för mig att lyfta fram så jag har inte provat den.
Det är konstigt att tänka på hur pecklig jag blivit. När jag var 13 år jobbade jag hos moster Ester och bar stora sockerkartonger från packboden in till affären. Packboden var ute på gården.
Ja, hej då för den här gången!

Inga kommentarer: